شعر انگشت اشاره من است

گوجه فرنگی و فشار خون

دوشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۱۲ ب.ظ

گوجه فرنگی و فشار خون

 گوجه فرنگی و فشار خون , گوجه فرنگی و فشار خون , گوجه فرنگی فشار خون , گوجه فرنگی برای فشار خون

گوجه فرنگی علاوه بر اینکه رنگ و شکل بسیار زیبایی دارد یکی از آن سبزیجاتی است که بسیار خوشمزه و پرخاصیت است. البته برخی از افراد هم ممکن است به آن حساسیت داشته باشند. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره رابطه رب گوجه فرنگی و فشار خون در کودکان و بزرگسالان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص گوجه فرنگی و فشار خون

ناهید برخورداری توصیه کرد: میوه‌هایی مثل موز، آلو، انجیر، انگور، هلو و همچنین سبزیجاتی نظیر سیب زمینی ، سیر ، کلم بروکلی ، قارچ ، کدو سبز و گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشار خون بسیار مفیدند.وی تاکید کرد: مبتلایان به فشارخون، چای ، قهوه و شکلات را بسیار محدود کرده و تا یک ساعت بعد از صرف غذا از این گونه نوشیدنی‌ها استفاده نکنند.وی به مبتلایان به فشارخون توصیه کرد: موادی مثل کره، خامه، مارگارین، دنبه، سس‌ها و روغن‌های جامد را از برنامه غذایی حذف کرده و به جای آن‌ها از روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، کنجد و روغن ماهی استفاده کنید.

گوجه فرنگی و سرطان

سرشار از آنتی اکسیدان: گوجه فرنگی منبع خوب آنتی اکسیدانی موسوم به لیکوپن است که به شدت در از بین بردن رادیکال های آزاد که عامل سرطان هستند، موثر است. این آنتی اکسیدان نه تنها در حالت خام، بلکه در کچاپ گوجه فرنگی هم یافت می شود. مشخص شده است که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی با سرطان مقابله می کند و تاثیر خوبی در مقابله با سرطان های پروستات، گردنه رحم، معده، گلو و مری دارد. در حقیقت، محققان دانشگاه هاروارد نشان داده اند که گوجه فرنگی با سرطان سینه و دهان هم مقابله می کند.

ویتامین ها و مواد معدنی گوجه فرنگی

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی: مصرف تنها یک عدد گوجه فرنگی، ۴۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است که با رادیکال های آزاد عامل سرطان مقابله می کند. میزان پتاسیم موجود در گوجه فرنگی به حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک می کند و آهن موجود در آن موجب حفظ جریان عادی خون در بدن می شود. ویتامین K که برای لختگی خون و کنترل خونریزی ضروری است، هم به وفور در گوجه فرنگی یافت می شود.

خواص گوجه فرنگی برای پوست

یکی دیگر از خواص گوجه فرنگی برای پوست و زیبایی این است که می‌تواند پوست را بسیار نرم و خشکی آن را درمان کند. ویتامین C موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی برای درمان پوست و مرطوب کردن پوست خشک داشته باشد. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی می‌تواند حتی با رادیکال‌های آزاد نیز مبارزه کند.آکنه به ویژه در میان نوجوانان همواره مشکل شایعی بوده‌است. این مشکل پوستی سبب شده که علم پزشکی تلاش زیادی برای پیدا کردن بهترین راه‌حل جهت تولید محصولات ضد آکنه داشته باشد. از سویی دیگر مطالعات پزشکی ثابت کرده‌اند که گوجه‌فرنگی در این زمینه نیز فواید زیادی دارد و قادر است آکنه را درمان کند.

حفظ سلامت قلب با گوجه فرنگی

حفظ سلامت قلب: بازهم لیکوپن موجود در گوجه فرنگی از اکسایش لیپید خون، که تاثیر حفاظتی در مقابل انواع بیماری های قلبی-عروقی دارد، پیشگیری می کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم گوجه فرنگی منجر به کاهش میزان کلسترول LDL و تری گلیسیریدهای موجود در خون می شود. این لیپیدها نقش حیاتی در بیماری های قلبی-عروقی و رسوبات چربی در عروق خونی دارند.

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی