شعر انگشت اشاره من است

خواص پیازچه

سه شنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ب.ظ

خواص پیازچه

 خواص پیازچه , خواص پیازچه کوهی , خواص پیازچه در بارداری , خواص پیازچه برای مو

پیازچه که به نام پیاز بهاره هم شناخته می شود، یکی از انواع سبزی خوردن و نوعی تره‌ پیاز از سرده والک است که دارای ساقه ای بلند و باریک به رنگ سبز و سر گلوله‌ وار سفید رنگی می باشد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص پیازچه کوهی و سیر وحشی خام برای مو و پوست در بارداری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص پیازچه برای پوست و مو

مقادیر بالای آلیسین، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین A موجود در پیازچه از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و با کاهش چین و چروک، باعث جوان سازی پوست صورت می شود. آلیسین و ویتامین C موجود در پیازچه به طور طبیعی باعث روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست می شوند.خواص ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد التهابی پیازچه، به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.ترکیبات گوگرد موجود در پیازچه و همچنیی خواص ضد میکروبی قوی که دارد به بهبود سریع تر زخم کمک کرده و احتمال عفونت را کاهش می دهد. مقادیر بالای ترکیبات گوگردی موجود در پیازچه با افزایش تولید کلاژن باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.پیازچه دارای خواص ضد میکروبی قوی است که به درمان شوره سر کمک می کند. گوگرد موجود در پیازچه برای درمان شپش سر مفید می باشد.

خواص پیازچه برای دیابت

از مزایای سلامتی پیازچه آن است که می‌تواند برای آدم‌های دیابتی بهترین گزینه باشد. این خبر بسیار خوبی برای همه‌ی کسانی است که از دیابت رنج برده‌اند چون پیازچه برای درمان دیابت‌ مفید خواهد بود. بنابراین، مطابق نظر بسیاری از متخصصان حوزه‌ی سلامت، پیازچه مقدار زیادی سولفور دارد، که واقعا برای کم کردن سطح قند خون در بدن مفید است. مسئله‌ فقط همین نیست، ترکیب سولفور موجود در پیازچه برای تحریک حساسیت انسولین و افزایش سطح انسولین بسیار مفید خواهد بود. بنابراین، هیچ شکی وجود ندارد که مصرف پیازچه در بین آدم‌هایی که به تازگی در آنها بیماری دیابت تشخیص داده شده است و کسانی که می‌خواهند از دیابت پیشگیری کنند بسیار خوب است.

خواص پیازچه برای سرطان

پیازچه برای پیشگیری از سرطان نیز مفید خواهد بود. این به خاطر آن است که پیازچه منبع عظیمی از فلاونوئیدها دارد. ترکیب فلاونوئید با مهار آنزیمی که رادیکال‌های آزاد را در بدنمان رها می‌سازد که به DNA ما با نام زانتین اکسیداز صدماتی وارد می‌کنند، از سرطان پیشگیری می‌کند. پیازچه همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین آ است. ترکیب ویتامین آ و نوعی از فلاونوئیدها مانند لوتئین، کاروتن، و زآگزانتین برای حفاظت از شما در برابر سرطان ریه بسیار مفید خواهد بود.

قلبی سالم با پیازچه

 این نوع پیاز برای سلامت قلب‌تان نیز بسیار خوب باشد. همان طور که در فوق اشاره شد، این خوراک گیاهی مقدار بسیار زیادی ویتامین آ دارد. اما همه‌ی ماجرا همین نیست، پیازچه مقدار زیادی ویتامین ث نیز دارد. این دو ویتامین به خاطر خواص آنتی‌اکسیدانی‌شان بسیار شناخته شده هستند. آن خواص آنتی اکسیدانی برای حفظ سلامت بافت سلولی و DNA شما مفید خواهند بود چون با رادیکال‌های آزاد می‌جنگند. سوای این، ویتامین ث موجود در پیازچه فشار خون بالا را کاهش خواهد داد، که این به نوبه‌ی خود ریسک حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد.

مصرف پیازچه در دوران بارداری و شیردهی

پیازچه در طب سنتی برای درمان ادم و تورم پا ها به ویژه در دوران بارداری استفاده می شود. پیازچه به دلیل مقادیر بالای گوگرد و کورستین دارای خواص ضد التهابی بوده و به دفع آب اضافی بدن و کاهش ورم پاها کمک می کند. ویتامین B3 موجود در پیازچه به بهبود رشد جنین در دوران بارداری کمک می کند. فیبر موجود در پیازچه به بهبود حرکات روده کمک کرده و از ابتلا به یبوست در دوران بارداری پیشگیری می کند. زنان در دوران شیردهی بهتر است از مصرف پیازچه اجتناب کنند، چون ممکن است باعث ایجاد نفخ در نوزاد آن ها شود.

درمان یبوست و اسهال با پیازچه

مقادیر بالای فیبر موجود در پیازچه با افزایش حرکات روده به درمان یبوست و اسهال کمک می کند. همچنین پیازچه دارای خواص ضد میکروبی قوی است و خطر ابتلا به اسهال ناشی از عفونت را کاهش می دهد.

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی