شعر انگشت اشاره من است

انار و سرماخوردگی

پنجشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲ ق.ظ

انار و سرماخوردگی

انار و سرماخوردگی , رب انار و سرماخوردگی , رابطه انار و سرماخوردگی , انار و درمان سرماخوردگی 

اگرچه سرماخوردگی تنها از دهه ۱۹۵۰ شناخته شده‌است، اما این بیماری از دوران باستان با انسان همراه بوده‌است. علائم و درمان آن در پاپیروس‌های ابرس مصری، قدیمی‌ترین اثر طبی موجود که در قرن ۱۶ پیش از میلاد نوشته شده، توضیح داده شده‌است. واژه «سرماخوردگی» اولین بار در قرن ۱۶ به کار برده شد و علت نامگذاری آن تشابه بین علائم این بیماری و علائمی که هنگام در معرض قرار گرفتن هوای سرد است به وجود می‌آید بود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره همه چیز درباره خواص رب و آب انار و سرماخوردگی در بزرگسالان و کودکان در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص انار و سرماخوردگی

ویتامین C موجود در انار برای درمان کم خونی و فقرآهن و همچنین جلوگیری از سرماخوردگی تاثیرگذار است. ارشناسان تغذیه براین عقیده اند که درانار ویتامینی وجود دارد که درپیشگیری از کم خونی و فقرآهن افراد ،پیشگیری ازابتلا به سرماخوردگی ،پیشگیری ازآلزایمر، و کاهش فشارخون و…. بسیارمؤثراست . وهمچنین پتاسیم موجود دراین میوه باعث پیشگیری ازبیماری قلبی وعروقی می شود وازپوکی استخوان زنان در بعد از یائسگی جلوگیری می کند .با پختن انار آنتی بیوتیک خیلی قوی بوجود می آید که هر نوع عفونت ناشی از سرما خوردگی مانند گلو درد ، گوش درد ،و عفونت های ریه ها و…… را ترمیم و درمان می کند.

انار پخته و سرماخوردگی

طرزپخت و تهیه این آنتی بیوتیک به این ترتیب است که یک عدد اناررا روی شعله پخش کن با حرارت خیلی کم قرار بدهید تا آهسته آهسته توی خودش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد وپخته شود فقط دقت کنید که نسوزد برای همین گاهی آن را بچرخانید پس ازپخته شدن پرده ها ورگه های داخلش را هم با دونه های پخته شده میل کنید فراموش نکنید که شب قبل ازخواب باید میل شود وبعدازآن چیزی خورده نشود درصورت عفونت های شدید بهتراست ۳ شب این کاررا تکرارکنید.

علائم سرماخوردگی

متداول‌ترین علائم سرماخوردگی شامل سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و گلودرد است و علائم دیگر شامل درد عضلات، خستگی، سردرد، و بی‌اشتهایی. گلودرد تقریباً در ۴۰٪ افراد و سرفه تقریباً در ۵۰٪ افراد بروز می‌کند، سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی معمولاً خشک و پشت سر هم هستند. نیمی از موارد درد عضلانی رخ می‌دهد. تب در بزرگسالان غیرمعمول، اما در نوزادان و کودکان رایج است و ممکن است تب خفیفی تا ۳۸٫۹ درجه مشاهده شود. بعضی از ویروس‌هایی که موجب سرماخوردگی می‌شوند، ممکن است بدون علامت باشند

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی