شعر انگشت اشاره من است

طرز تهیه حلوا شیر

پنجشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۱۲ ب.ظ

طرز تهیه حلوا شیر

طرز تهیه حلوا شیر , طرز تهیه حلوا شیر خشک , طرز تهیه حلوا شیر کشدار , طرز تهیه حلوا شیر مجلسی 

حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است. حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی برخی مواقع به عنوان دسر یا برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به‌طور مثال در پخت و تهیه رنگینک از حلوای آرد یا همان حلوای سیاه یا تره حلوا استفاده می‌شود. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره آموزش طرز تهیه حلوا شیر کشدار مجلسی عسلی و عربی با آرد برنج و زعفران و شیر خشک در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه حلوا شیر کشدار

۲ لیوان شیر کم چرب

۱ لیوان آرد سفید گندم

نصف لیوان روغن

۱ لیوان شکر

۱ قاشق چای‌خوری زعفران دم کرده

نصف پیمانه گلاب

پودر کاکائو به میزان لازم

طرز تهیه حلوا شیری , طرز تهیه حلوا شیر خشک مجلسی , طرز تهیه حلوا شیر خشک خانگی , طرز تهیه حلوا شیر خشک خوشمزه

از انواع مشهور حلوا می‌توان به حلواتره، حلوا شکری، حلواهویج، حلواگردویی، حلوا ارده، حلوا لوز، حلوادورنگ و غیره اشاره کرد. با وجود اینکه حلوا انواع بسیار زیاد و مختلفی دارد ولیکن هرجا صحبت از حلوا می‌شود فکر افراد به سمت همان حلوای آرد می‌رود که برای فاتحه خواندن بر سر مزار و سنگ قبر اموات پخش می‌شود، می‌رود. مواد اولیه تهیه حلوا برحسب نوع آن مختلف است. برای نمونه حلوای آرد گندم از مخلوط شدن آرد سفید گندم با روغن آفتابگردان و شیره انگور و هل و گلاب و مغز پسته و زعفران و به جای شیره می‌توان شکر استفاده کرد بر روی آتش شدید به دست می‌آید.

طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه

یک کاسه گود برداشته و شکر، گلاب و شیر را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید.آرد را نیز درون قابلمه‌ مناسبی تفت داده تا بوی خامی آن گرفته شود اما رنگ آن تغییری نکند. سپس روغن را به آرد اضافه کرده و به کمک یک همزن، خوب مخلوط کنید تا یکدست شود. شیر و شکر را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا سفت شود سپس آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود.مقداری زعقران دم کنید و به مایه حلوا زعفران دم کرده اضافه کنید.اگر مایل باشید که یک حلوای قهوه‌ای داشته باشید، مقداری پودر شکلات نیز می‌توانید به جای زعفران به حلوا اضافه کنید.حلوا آماده است. آن را در ظرفی مناسب سرو کرده و با مقداری خلال پسته و بادام تزیین کنید.

  • آرام دلبند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی